Kontroll på roller og ansvarsområder

You are here

05

Jul

Kontroll på roller og ansvarsområder

Systemansvarlig, budsjettansvarlig, systemeier, systemadministrator - Det er mange roller knyttet til de forskjellige tjenester og utstyr man forvalter. Kunne du tenkt deg en sentral administrasjon av disse, som speiles på alle tjenester og ci-er? Eller kanskje en sentral administrasjon av alle godkjennere i change-prosessen?

En av våre kunder hadde nettopp dette behovet; En sentral administrasjon av roller og ansvar knyttet til deres Tjenestekatalog og CMDB. Inlead bisto med opprettelse av en "Rollemodul" i FootPrints. Fleksibiliteten til FootPrints gjør dette mulig og elegant.

Sentral administrasjon av roller på en tjeneste/server/applikasjon

Går man inn på en person i rollemodulen får man oversikt over alle elementer denne personen har en rolle i:

BMC FootPrints Person Overview

Om kunden nå endrer informasjon på en rolleinnehaver, vil denne informasjonen spres rundt til alle tjenester, ci-er og annen informasjon der denne rolleinnehaveren er relatert, helt automatisk. Ser man eksempelvis på en tjeneste får man oversikt over alle relaterte roller og ci-er:

BMC FootPrints Service Overview 

Forenklet administrasjon, gode rapporteringsmuligheter og fordeling av ansvar i henhold til definerte roller

Man kan eksempelvis sikre at rolleinnhavere informeres om hendelser på tjenester/system der de er ansvarlige. Samtidig kan man lage tilpassede visninger for rolleinnhavere slik at alle elementer de har en rolle i, ligger lett synlig og tilgjengelig når de logger inn i løsningen.

Kunden øker kvaliteten på datagrunnlaget, siden ansvaret er delegert og data en er ansvarlig for presenteres til deg uten at du må aktivt søke det opp.

Hvilke roller trenger du kontroll over? Eierskap? Godkjennere? Ta kontakt om du ønsker å høre mer!

Per Eric Johansen's picture

Publisert av Per Eric Johansen

Per Eric har arbeidet med Serivce Management siden 1999 og har bred erfaring fra digitalisering og optimalisering av salgs- og virksomhetsprosesser, kundeservice og IT Service Management.

Hovedkontor

Telefon: (+47) 45 80 90 00
Adresse: Luramyrveien 40, 4314 Sandnes
Epost: info@inlead.no

Support

Telefon: (+47) 45 80 90 00 (tastevalg 1)
Kundeportal: service.inlead.no
Epost: service@inlead.no

Salg

Telefon: (+47) 45 80 90 00 (tastevalg 2)
Kontaktperson: Per Eric Johansen
Mobil: (+47) 481 30 260
Epost: pej@inlead.no

Siste fra Twitter


Se agenda og meld deg på @Inleadas kundedager 2017 #ITSM https://t.co/WaOPn4h5Ls
Inlead (8 months ago)
Sjekk agenda og reserver din plass på Inlead Kundedager 2017! - https://t.co/Z5ykskxCke
Inlead (8 months ago)
Inled Kundedager 2017! Meld deg på i dag: - https://t.co/vu7qKtNdE7
Inlead (9 months ago)
Må se videoen for alle TI! Administratorer: Track-It! 11 Tips & Tricks presentert av Kenneth i @Inleadas 📺https://t.co/OUDWL3aeHt
Inlead (11 months ago)
BMC Remedyforce + BMC Client Management = Self Service som gir superfornøyde ansatte - Vi viser deg hvordan… https://t.co/CoHUcga9pt
Inlead (11 months ago)